HOE PLAATS IK EEN BESTELLING? |
Wanneer je een artikel in de webshop hebt gevonden, selecteer je deze en klik je op In Winkelwagen . Als je uitgeshopt bent, kun je de bestelling afronden door naar je winkelwagen te gaan en op Afrekenen te klikken. Op deze pagina vul je alle benodigde gegevens in, dit is onderverdeeld in 4 stappen: 1. Factuuradres |
HEB IK EEN ACCOUNT NODIG OM TE BESTELLEN? |
Je hebt geen account nodig als je iets wilt bestellen, maar een account maakt het wel makkelijker. Wanneer je een account aanmaakt, worden je gegevens onthouden en hoef je de volgende keer je gegevens niet meer in te vullen. |
HOE MAAK IK EEN ACCOUNT AAN? |
Klik rechts bovenaan de pagina op het ‘’poppetje’’ en vervolgens op registreren . Hier kun je je gegevens invoeren en opslaan. |
HOE WIJZIG IK MIJN GEGEVENS? |
Je kunt je gegevens wijzigen door te klikken op het ‘’poppetje’’ (=registreren/login) rechts bovenaan de pagina. Wanneer je persoonlijke accountpagina verschijnt, ga je naar adresboek . Hier kun je je (adres)gegevens wijzigen. |
KAN IK MIJN BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN? |
Online een bestelling wijzigen of annuleren – na plaatsing – is helaas niet mogelijk. |
HET ARTIKEL WAT IK ZOEK IS UITVERKOCHT, KOMT HET NOG TERUG OP VOORRAAD? |
Het verschilt per product of een artikel terug op voorraad komt. Indien je hiervan op de hoogte wilt worden gehouden, raden wij aan een e-mail bericht te sturen [email protected] |
KAN IK EEN ARTIKEL AAN MIJN BESTELLING TOEVOEGEN? |
Nadat je jouw bestelling hebt afgerond, wordt deze zo snel mogelijk verzendklaar gemaakt. Om die reden is het niet meer mogelijk om nog een artikel aan je bestelling toe te voegen. Wij raden aan om een nieuwe bestelling te plaatsen indien je nog een ander artikel wilt. |
IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN. WAT NU? |
Je kunt je wachtwoord opnieuw aanvragen door te klikken op het ‘’poppetje’’ (=registreren/login) rechts bovenaan de pagina. Midden onder vind je het tabje wachtwoord vergeten? Vul je e-mailadres in en klik op verstuur. Je ontvangt een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. |
WAT MOET IK DOEN ALS MIJN BESTELLING NIET KLOPT? |
Als jouw bestelling niet klopt kun je het beste contact opnemen met de klantenservice, dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] Wij zoeken dan naar een passende oplossing. |
OP WELKE MANIEREN KAN IK BETALEN? |
Bij LOTZ & LOT kun je op de volgende manieren betalen: - iDeal - Paypal - Creditcard - Bancontact / mistercash - Fashioncheque - VVV-giftcard |
KAN IK VEILIG BETALEN BIJ LOTZ & LOT? |
Bij LOTZ & LOT kun je altijd winkelen in een beveiligde omgeving. Jouw persoonlijke gegevens worden veilig bewaard en zullen nooit aan derden verstrekt worden. Zo ben je er zeker van dat je op een veilige manier shopt bij LOTZ & LOT |
IK HEB BETAALD, MAAR NOG GEEN BESTELBEVESTIGING ONTVANGEN? |
Het kan voorkomen dat je een volledig afgeronde bestelling hebt gedaan, maar dat je nog geen bestelbevestiging hebt ontvangen. Dit zijn mogelijke oorzaken: - Jouw bevestiging is in de spamfilter (ongewenst) van je e-mail terecht gekomen; - Wegens drukte kan er een vertraging komen in het verzenden van jouw bestelbevestiging; - Er is een technische fout waardoor jouw bestelling niet goed is doorgekomen of jouw bestelbevestiging niet verzonden wordt. Controleer eerst goed of er wel een succesvolle betaling is geweest. Als de betaling succesvol is, stuur dan een screenshot van de betaling mee met jouw bericht naar [email protected] |
IK HEB EEN VERKEERD BEDRAG TERUGGESTORT GEKREGEN, WAT NU? |
Als je terugbetaling niet klopt kun je het beste gelijk contact opnemen met onze klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] Wij zoeken dan direct voor je uit wat hiervan de oorzaak is en lossen dit zo snel mogelijk op. |
IK BEN MIJN IBAN REKENINGNUMMER VERGETEN DOOR TE GEVEN VOOR MIJN TERUGBETALING, WAT NU? |
Dit is geen probleem. Wij storten altijd jouw aankoopbedrag terug middels de betaalmethode die je hebt gekozen bij de betaling van je bestelling. Mocht het zo zijn dat we toch meer informatie nodig hebben voor jouw terugbetaling, dan nemen we contact met je op. |
IK HEB EEN BEVESTIGING ONTVANGEN DAT ER EEN TERUGBETALING IS INGEZET, MAAR IK HEB NOG GEEN TERUGBETALING ONTVANGEN? |
Het kan voorkomen dat er een vertraging is in jouw terugbetaling. Normaal gesproken wordt na het bericht dat jouw terugbetaling is ingezet, binnen 1-7 werkdagen jouw terugbetaling uitgevoerd. Mocht het langer duren, kan je contact opnemen met de klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] Al onze terugbetalingen worden gestort via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het afrekenen in onze kassa. |
HOE WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN? |
Je bestelling wordt verzonden als brievenbuspost of standaardpakket. Dit hangt of van het product of de producten die je besteld. Zendingen kunnen worden gevolgd met de gekoppelde track & trace-code. Indien het brievenbuspost is is dit niet mogelijk. Het is ook mogelijk om jouw bestelling op te halen in de boutique. Hiervoor betaal je geen verzendkosten. |
NAAR WELKE LANDEN VERSTUURD LOTZ & LOT? |
Wij verzenden uitsluitend naar Nederland en België. |
WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN? |
Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. De twee onderstaande verzendmethodes worden gehanteerd: De verzendkosten voor bestellingen die naar België verzonden worden, bedragen €4,95. |
KAN IK MIJN VERZENDADRES WIJZIGEN? |
Online een adres wijzigen is – na plaatsing – helaas niet mogelijk. |
HOELANG DUURT HET VOORDAT MIJN BESTELLING BINNEN IS? |
Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 geplaatst worden, worden diezelfde dag verzonden. De bestelling heb je dan binnen 1 tot 3 werkdagen in huis. Houd in het weekend en tijdens feestdagen rekening met een langere levertijd. Mocht een artikel een levertijd hebben langer dan 7 dagen of, om wat voor reden dan ook niet leverbaar zijn, dan zal LOTZ & LOT jou hiervan per e-mail op de hoogte brengen. |
KAN IK MIJN BESTELLING VOLGEN? |
Een bestelling is te volgen met de track & trace-code. Deze code staat in de verzendbevestiging. Indien er geen code bij staat, dan is er gekozen voor een brievenbuspost en kan de status van de zending niet worden gevolgd. |
KAN IK MIJN BESTELLING OOK OPHALEN IN DE BOUTIQUE? |
Het is ook mogelijk om jouw bestelling op te halen in de boutique. Bij het plaatsen van jouw bestelling kun je bij ‘verzending’ kiezen voor de optie ‘ophalen in de boutique’ . Hiervoor betaal je geen verzendkosten. |
KAN IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN? |
Is je bestelling niet helemaal wat je ervan had verwacht? Dan mag je het ruilen of retourneren. LOTZ & LOT heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na ontvangst. Let op dat jouw retour aan de retourvoorwaarden voldoet. |
HOE KAN IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN? |
Retourneren is vrij eenvoudig. Stuur de artikelen inclusief de pakbon en het retourformulier naar LOTZ & LOT. Na ontvangst van je retourzending wordt het aankoopbedrag op dezelfde wijze terugbetaald als dat je betaald hebt. Dit duurt maximaal 7 werkdagen. Houd er rekening mee dat LOTZ & LOT retourzendingen alleen in behandeling neemt als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd. Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening. Stuur de artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending spoedig kan worden verwerkt. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Let op! De retourkosten zijn voor eigen rekening. Het retourformulier ontvang je bij je bestelling. |
KAN IK EEN ARTIKEL OMRUILEN? |
Voor het ruilen van een artikel voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur kan je een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop en het te vervangen artikel retourneren. Op deze manier ben je verzekerd dat het gewenste artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. |
KAN IK MIJN BESTELLING OOK NAAR DE BOUTIQUE BRENGEN? |
Het is ook mogelijk je retourzending naar de boutique te brengen. Retourneren in de boutique is gratis |
KRIJG IK HET TOTALE BEDRAG RETOUR? |
Na ontvangst van je retourzending, storten wij het bedrag direct terug op de (bank)rekening/creditcard welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de bestelling. Dit duurt maximaal 7 werkdagen. De verzendkosten worden alleen vergoed wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet vergoed. Let op: de retourkosten zijn altijd voor eigen rekening! (De kosten voor het opsturen van jouw bestelling, krijg je bij het retourneren van een hele bestelling dus ook van ons terug, echter de kosten die gemaakt worden voor het terugsturen van je bestelling, zijn voor eigen rekening) Het retourneren van sale-artikelen is gewoon toegestaan. Het is helaas niet mogelijk om geld terug te ontvangen, er wordt dan een tegoedbon voor dat bedrag uitgeschreven. |
WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR RETOURNEREN? |
De kosten van de retourzending zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest. Je kunt jouw retour verzenden als brievenbuspakje, standaard pakket of aangetekend pakket. De kosten zijn als volgt: - Brievenbuspakje: €3,95. Max. 38 × 26,5 × 3,2 cm. 0-2 kg. - Standaard pakket: €6,95. Max. 100 × 50 × 50 cm. 0-10 kg. - Aangetekend pakket: Normale kosten voor het pakket + €1,65. |
WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN? |
- Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen. Let op! Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we je retour helaas niet verwerken. |
MIJN RETOUR VOLDOET NIET AAN DE VOORWAARDEN, WAT NU? |
Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan op terugbetaling. |
HEBBEN JULLIE MIJN RETOUR ONTVANGEN? |
Zodra wij je retour hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging hiervan via de e-mail. Heb je 10 dagen na de verzending van je retour nog geen bericht van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld hierbij jouw ordernummer |
WANNEER EN HOE WORDT MIJN BESTELLING TERUGBETAALD? |
Zodra wij jouw retourpakketje hebben ontvangen, wordt je retour verwerkt. Je ontvangt hiervan een bevestiging via e-mail. Binnen 1-7 werkdagen na de verwerking van je retour ontvang je het aankoopbedrag terug op je rekening. De terugbetaling vindt plaats via de betaalmethode die je hebt gekozen bij het afrekenen van je bestelling. |
IK HEB EEN KLACHT OVER EEN ARTIKEL, WAT NU? |
Heb je een klacht over een artikel van LOTZ & LOT? Dan zoeken wij graag naar een passende oplossing. Het kan helaas voorkomen dat een artikel niet in orde blijkt te zijn. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin jouw klacht en het ordernummer. Wij nemen jouw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling en zoeken naar de beste oplossing |
IK HEB EEN VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN, WAT NU? |
Het kan voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin het probleem en het ordernummer. Wij nemen jouw bericht dan zo snel mogelijk in behandeling en zoeken naar de beste oplossing. |
IK HEB EEN BESCHADIGD ARTIKEL ONTVANGEN, WAT NU? |
Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Hier kun je natuurlijk als klant niks aan doen! In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin het probleem en het ordernummer. Het is handig als je ook een aantal foto’s van het probleem toevoegt aan jouw e-mail, dan kunnen wij meteen het probleem zien. Wij nemen jouw bericht dan zo snel mogelijk in behandeling en zoeken naar de beste oplossing. |
WAT ZIJN DE GARANTIEVOORWAARDEN VAN BESCHADIGING? |
De garantie is alleen geldig binnen de gestelde garantietermijn en wanneer er sprake is van een terechte klacht. De klacht geldt niet in de volgende gevallen: - Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud. - Opzettelijke beschadiging of door nalatigheid ontstane beschadiging. Bijvoorbeeld: water-, val- en/of stootschade. - Beschadiging door het niet aanhouden van de bijgegeven instructies. - Slijtage. |
WAT ZIJN DE GARANTIEVOORWAARDEN MET BETREKKING TOT VERKLEURING VAN SIERADEN? |
De sieraden die wij verkopen zijn van edelstaal/roestvrij staal (ook wel stainless steel of RVS genoemd), metaal of sterling 925 zilver (+ coating). Alle sieraden die wij verkopen zijn nikkelvrij. Edelstaal/roestvrij staal sieraden (stainless steel of RVS) verkleuren niet. Verguld staal sieraden kunnen gevoelig en onderhevig zijn bij bijvoorbeeld de volgende situaties: - Hoge zuurgraad van de huid. Deze is bij iedereen anders. - Water, parfum, zweet, schoonmaakmiddelen, make-up, zeep, lotion, etc. - Contact met harde voorwerpen. Deze kunnen deukjes en krassen veroorzaken. Wij adviseren sieraden van verguld staal dan ook af te doen tijdens douchen, zwemmen, sporten, schoonmaken, etc. Doe je sieraden pas aan/om nadat je bijvoorbeeld parfum en make-up hebt aangebracht. Metalen sieraden (ook die met een rose of goud laagje) kunnen verkleuren. Bij juist gebruik heb je langer plezier van deze sieraden. Tip voor alle sieraden; poets de sieraden regelmatig op met een zachte doek voor het behoud van de (glanzende) afwerking. |
WAT IS DE GARANTIETERMIJN? |
De garantietermijn verschilt per artikelgroep/merk. Zie onderstaand hoe lang er garantie op jouw artikel zit: Tassen Horloges Sieraden |